Dinsdag, 22-11-2022 Van Halls Gap naar Adelaide

22 november 2022 - Adelaide, Australië

Vanochtend eertst met de bus opgehaald om elders te gaan ontbijten. Kennelijk hadden ze dat niet in onze accomodatie. We konden zelf kiezen, dus ik heb maar voor bananenbrood met noten gekozen, want dat heb ik thuis niet. Hier is dat best een luxe, althans best duur als je dat in de winkel koopt. Hans had twee gebakken eieren met toast, maar die boterhammetjes waren voor hem wel erg klein.

We vertrokken vanuit de staat Victoria en vertrokken naar South Australia. Elke staat blijkt zijn eigen regels te hebben en in South Australia mag je opnieuw geen fruit invoeren. Men is nogal bang voor fruitvliegjes werd verteld. De appeltjes die we nog hadden hebben we dus maar opgegeten voor we de grens overgingen, dus het ontbijt was ook weer aangevuld.

Het landschap was eerst erg vlak, maar later glooiend. En wat een ruimte, niet normaal. Veel tarwe en gras op de landerijen.

Tussen de middag een lunch genomen in een dorpje onderweg. Telkens wordt er dan voor koffie en een lunch gestopt in een dorp, maar er is ongelooflijk veel dicht. Ook zien de meeste van die dorpen er wat smoezelig uit. Zo fris als de natuur eruit ziet, zo smoezelig de dorpen. Niet dat het vies is, zeker niet, maar oud  en niet onderhouden. Ik weet niet of het door Covid komt, maar er is dus veel dicht en verlaten. Wel vind je overal openbare toiletten die wel weer goed schoon zijn. Een heel verschil met wat wij op andere reizen hebben meegemaakt.

Dat ene tentje dat wel open is, heeft het dan ineens hartstikke druk met al de lui die uit onze bus rollen. Ik moet zeggen dat we wel een lekker broodje hadden. Zuinig met vlees zijn ze hier zeker niet.

Wat we wel onderweg nog zagen waren van die grote silo's die prachtig beschilderd zijn (zie foto's). De kinderen die geschilderd zijn blijken de kinderen uit het dorp te zijn. Ik vond het erg mooi geschilderd en een heel mooie oplossing voor anders zo'n saai grijs geval.

In Adelaide aangekomen blijken we een mooi hotel te hebben. Om weer te gaan eten hebben we geen zin in. Zitten, eten, zitten, eten is ons wat teveel. Wij dus maar weer naar de supermarkt en wat vers brood en een grote bak yoghurt gehaald. Nu net gegeten en een bakje thee op.

Het centrum van Adelaide bijkt omringd te zijn door parken. Een groot vierkant waar je doorheen loopt en altijd in het centrum uitkomt. Wij zijn de stad dus niet meer in geweest, maar dat kan wellichjt overmorgen nog.

Morgen vroeg op. We gaan dan met de bus richting ferry en vervolgens met de ferry naar Kangaroo Island. We gaan daar o.a. zeeleeuwen spotten en krijgen Eucalyptusbomen te zien.

Nu dus maar weer lekker onder de douche en bijtijds naar bed.

1. Vivian:
    22 november 2022
    zeker prachtig zeg!
  2. Olga:
    22 november 2022
    Hee die vogel zag ik net ook in de kinderboerderij...... Mooi hooi die portretten op de silo's. Wat een goede camouflage van die lelijke opslagdingen. Dat zouden ze bij ons ook eens moeten doen met al die vreselijk lelijke bedrijventerreinen en distributiecentra. Spelende kindertjes. Ik vind dat ze jullie wel karig bedelen met die ontbijtjes. Gek.
    De vorst is weer voorbij (jammer voor Roel) en Sinterklaas is in aantocht. Kinderen in paniek als de boot verkeerd gevaren is of kapot is. Serieuze kopzorgen hebben ze daar over. Ik zal Dieuwertje er eens over aanspreken.
    Nou tot de volgende blog. groet Olga