Vrijdag, 02-12-2022 Van Sydney naar Brisbane

2 december 2022 - Brisbane, Australië

Vandaag verlaten we New South Wales en vliegen we naar Brisbane, Queensland.

Voor de zoveelste keer ons horloge verzet. Nu hebben we weer 9 uur verschil met Nederland, wel iets om rekening mee te houden.

Half acht vertrokken uit het hotel om onze vlucht te halen. We waren ruim op tijd op 't vliegveld, ondanks de drukte  op de weg en met een klein beetje vertraging goed aangekomen.

Eerst naar een uitkijkpunt met koffie en daarna een rondrit door de stad zodat we een goed beeld ervan krijgen. En, omdat we nog niet in ons hotel terecht kunnen...

Na aankomst in het hotel, om circa 14.30 de koffers binnen gezet en vervolgens de heuvel afgelopen om naar het centrum te gaan. Niet zo heel ver lopen, maar terug is wat lastiger, omdat je diezelfde heuvel weer op moet. Wij hebben ons al snel weer losgemaakt van de groep om de stad zelf te verkennen. We hebben wat rondgekeken in het centrum en zijn een lekkere steak gaan eten. Biertje, sneeuwitje er bij...

Ik had niet gedacht dat Brisbane zo'n grote stad zou zijn. Er is veel in aanbouw en heeeel veel hoogbouw. Er zijn alleen maar hoge flatgebouwen met appartementen die zo'n AU$ 2.000.000,00 kosten. Ik kan het eigenlijk niet geloven, want ik kan mij niet voorstellen dat al die appartementen dan verkocht kunnen worden. Als je alleen al ziet hoeveel Aussies buiten de deur eten en drinken! Je kan je dan afvragen hoe hoog de salarissen wel niet moeten zijn.

In het centrum was het druk, duidelijk vrijdagavond denk ik. Alle winkels waren hier duidelijk langer open dan in de andere steden. Nog een beetje rond gekeken, maar ook hier heb ik geen nieuwe garderobe aangeschaft. Ook nog even over de Kerstmarkt geweest. Er was een groot orkest met zangeres die kerstliederen zong. Volgens mij hebben ze het eea afgekeken van onze Andre Rieu. Ik weet niet of ik het al schreef, maar het is hier overal al Kerstmis. Niet alleen staan er grote kerstbomen, maar ook de shops zijn helemaal aangekleed en worden er veel kerstcadeaus verkocht. Zelfs in de bomen in sommige dorpen hangen grote strikken en kerstkransen. Die dame zong over een white Christmas, maar volgens mijj gaat dat hier niet lukken....

Nu lekker in het hotel en fris gedoucht. Straks even bellen met Norah, want die schijnt ons wel te missen.