Woensdag, 30-11-2022 Sydney

30 november 2022 - Sydney, Australië

Vandaag een vrije dag. Niet uitgeslapen, maar op tijd voor het ontbijt. We wisten dat het ontbijt goed zou zijn, dus daarvoor even de tijd genomen.

Bijtijds vertrokken dus, omdat we wilden proberen een tour te doen door the Opera House. Olga adviseerde ons om dat te doen indien mogelijk, dus vandaar. Op de heenweg kwamen we langs de bibliotheek, dus daar eerst maar even naar binnen gegaan. Die bleek een combinatie met een museum. Moeie leeszalen en een leuke expositie over medicijnen. Ook waren er schilderijen van illustraties uit kinderboeken. Echt schattige tekeningen.

Helaas is het niet gelukt om een tour in the Opera House te maken, dus best een beetje teleurgesteld. Hoewel we de omgeving daar al gezien hadden, waren we dus speciaal die kant opgelopen om naar binnen te gaan, maar helaas. Plannen dus maar bijgesteld. Teruggelopen door de Botanische Tuin. Best groot en erg mooi. Tjonge wat een grote bomen en oud.... Van die dikke wortels over de grond...

Na de tuin even een lekkere cappuccino gedronken en even een nieuw plan gemaakt. De grote synagoge van Sydney gezocht en gevonden. Maar, helaas konden we daar ook niet naar binnen. Er is hier best veel dicht. Of dat nu nog komt door Covid, of omdat het seizoen nog niet begonnen is, is niet helemaal duidelijk. Veel koffietentjes zijn alleen 's-morgens een paar uurtjes open en restaurantjes zijn t/m de lunch open. Andere gaan dan voor het diner om een uur of 5 opnieuw open, maar sluiten alweer vroeg. De winkels zijn sowieso vroeg dicht, dwz net als bij ons. Het is voor wat dat betreft heel anders dan in Azie.

Vanmiddag helemaal (om)gelopen naar de wijk Paddington. Veel galerietjes en chique boetiekjes. Geen kleding voor mij, niet qua stijl en niet qua prijs. Wel een super leuk boekenwinkeltje annex restaurantje binnen geweest. Een oud pandje met drie verdiepingen met wat leestafeltjes waar ook mensen zaten te eten. Heel apart.

Op de terugweg nog wat winkeltjes bekeken en kwamen we zo waar een Aldi tegen. Dus, nog maar een paar kleine boodschapjes gedaan. Die maar eerst teruggebracht naar het hotel, want we waren toch weer in de buurt. Bakje thee, cakeje erbij en opnieuw op pad.

Even winkels gekeken en gaan eten in een restaurant dat we gisteren hadden gespot. Grote biefstuk en frietjes erbij. Prima gesmaakt en een goeie dag geweest.

Morgen vroeg op; dan gaan we de hele dag naar de Blue Mountains.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Clara:
    30 november 2022
    Wat een mooie vakantie ,veel te zien en mooie foto's dat is genieten
  2. Lisa en Hans:
    3 december 2022
    Wat een mooie reis je hebben al veel gezien vooral die woeste zee in het Begin geweldig toch , jammer van het opera gebouw , mooie foto ‘ s ook geniet nog maar van alles en het mooie weer liefs van ons xx