Zaterdag, 03-12-2022 van Brisbane naar Hervey Bay

3 december 2022 - Hervey Bay, Australië

Om 09.00 uur vertrokken uit Brisbane. Feitelijk was dat niet volgens het programma, want we zouden pas 's-middags vertrekken en dus nog een ochtend in Brisbane hebben. Kennelijk is het wat lastig om later uit het hotel te vertrekken. Zij willen graag iedereen op tijd uitgecheckt hebben. We werden getroost met het feit dat het huidige hotel een fijn zwembad heeft en niet ver van de haven en het strand ligt.

Na een rit van ruim 4 uur, incl. plas- en koffiestop, kwamen we aan in Hervey Bay. Feitelijk stelt die plaats niet veel voor, maar het hotel biedt een ruime en nette kamer. Deze plaats is alleen maar gekozen vanwege de dagexcursie naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld.

Nadat we zijn aangekomen hebben we maar wat gegeten. Dat hadden we gelukkig gisteren nog gekocht in de supermarkt in Brisbane. We zagen het niet zitten om dat hier te halen, want dat was zeker een uur lopen (heen en terug). Bussen of taxi's hebben we hier niet kunnen spotten.

In de tweede helft van de middag zijn we er maar even op uit gegaan. Via de haven en het clubgebouw gelopen naar het strand. Het bleek een afgelegen stukje strand, dwz er zijn wel wat appartementen rondom gebouwd, maar er was niemand te zien. Lekker even in het zonnetje gezeten. Er stond een behoorlijke wind, net een Zeeuwse. Gezwommen hebben we niet, omdat er waarschuwingsbordjes stonden. Waar de waarschuwing over ging heb ik eigenlijk niet eens gelezen, maar ik zag het sowieso niet zitten.

Op de terugweg ontdekten we toch nog een aantal restaurants buiten ons hotel. Dus,vanavond even terug gegaan en op advies van Olga geen steak gegeten. Ook geen krokodillenbilletjes trouwens. Hans had rundvlees met groente en saus van de chef en Annelies een bordje Hong  Kong. Heerlijk was het.

Morgen vroeg op, want om 07.30 uur vertrekken we naar Fraser Island.

1. Joop:
    3 december 2022
    Ook hier is de natuur weer mooi, vooral de rust.
  2. Clara:
    4 december 2022
    Een fantastische reis ook wij genieten mee
  3. Frederice:
    5 december 2022
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het ondernemen. We genieten iedere dag van jullie mooie verhalen.