Zaterdag, 19-11-2022 Melbourne

19 november 2022 - Melbourne, Australië

Vandaag een vrije dag om met z'n tweeen erop uit te gaan.

Hans is gisteravond vroeg gaan slapen en werd natuurlijk midden in de nacht wakker, maar heeft toch een beetje bijgeslapen en is dus wel wat fitter. Helemaal 100% niet, maar met een beetje rust af en toe moet het wel lukken.

Na het ontbijt zijn we lopend vanuit het hotel gegaan naar The Block Arcade en de Royal Arcade. De eerste bevond zich vlak naast de Myer, een groot shopping center. Er stond een lange rij buiten te wachten. Het bleek een verlengde black friday, dus enorm druk. Wij zijn nog even bij de H&M binnen gelopen, niet om te shoppen, maar vanwege het gebouw zelf. Een prachtig gebouw en enorm groot. De beide arcades vielen een beetje tegen, althans we waren er vrij snel doorheen. Ze zijn een beetje te vergelijken met de passage in Den Haag en Milaan. Daarna nog even langs de Town Hall, maar daar konden we niet naar binnen.

Vervolgens liepen we naar de St. Paul's Cathedral. Binnen moesten we uiteraard stil zijn, maar niet iedereen hield zich daaraan. Ook daar komen kennelijk wel eens eenzame lui die hun verdriet verdrinken... Hij zat nog net niet op de preekstoel, maar lalde wel aan een stuk door. Een wat oudere dame hield hem gezelschap en hoorde alles aan. Ik denk een soort maatschappelijk werkster die hem een beetje in 't gareel wilde houden. Dat lukte wel, alleen kon ze hem kennelijk de mond niet snoeren.

Via Flinders Station de brug over de Yara River genomen naar de National Galary Victoria of zoals de Australiers zeggen de NGV. De Australiers schijnen namelijk alles af te korten. Zo zeggen zij in plaats van good day gday. Een soort app-taal dus. Makkelijk hoor, ben je snel klaar...

Het museum was aardig om te zien, maar niet te vergelijken met de Nederlandse musea. Je beseft dan toch weer dat Nederland best rijk is qua cultuur bezittingen.

Vanmiddag nog maar even een lekkere cappuccino met lactose-vrije melk (!) gehaald bij de Mc Cafe. Lekker bakkie! Ervoor gekozen om redelijk bijtijds terug te gaan naar het hotel, zodat Hans even kan gaan liggen. Maar eerst nog even via WhatsApp Famke, Leon en de kids wakker gebeld. Zo zijn we tenminste weer op de hoogte van het Sinterklaas-journaal. Aan Norah verteld dat wij ook een schoen hebben gezet, maar dat Sinterklaas hier niet is. Niet zo belangrijk, als hij maar bij hen langs komt. We hebben begrepen dat het koud is in Nederland, dus blijven we hier nog maar even. Vandaag was het iets minder dan gisteren, maar toch altijd nog zo'n 19 graden.

Morgen weer vroeg dag. We gaan dan kilometers maken met de bus langs een van de beroemste wegen ter wereld, de Great Ocean Road. We krijgen nog meer te zien, maar zullen daarover later schrijven. Het is de bedoeling dat we aan het eind van de dag aankomen in Warrnambool.

1. Vivian:
    20 november 2022
    leuk, hopelijk knapt pa snel op!