Donderdag, 08-12-2022 Cairns

8 december 2022 - Cairns, Australië

Laatste vrije dag in Cairns.

Vanochtend uiteraard weer uitgebreid ontbeten en vervolgens op t gemak gelopen naar het Aquarium van Cairns. Het was mooi, echt heel mooi. Vele foto's gemaakt natuurlijk, maar ze zijn niet zo heel mooi geworden. Ze zijn nogal blauw, door de lampen denk ik. Er waren meer vissen dan we hadden gedacht. Het koraal dat grotendeels was nagebootst viel een beetje tegen, maar dat komt omdat ik de dag ervoor het echte had gezien.

De clownvis was er helaas niet, wel veel andere prachtig gekleurde vissen, schildpadden, zeeslangen en haaien. We zijn zo'n 3,5 uur gebleven, dus dat zegt wel wat.

In de middag langs de boulevard terug gelopen en in het hotel geluncht. Daarna nog een uurtje naar het zwembad.

Om 17.45 uur met de groep gewandeld naar de haven. Daar aan boord gegaan van een schip waarop we met z'n allen een afscheidsdiner hadden. Het bleek een buffet te zijn. Lekker wel, maar niet uitzonderlijk . Maar goed, het was wel gezellig.

Terug in het hotel moest ik de wijn nog opmaken, maar dat is niet gelukt. Te moe. Maar ja, we hebben ook een paar drukke weken achter de rug. En dat in de vakantie....

1. Olga:
    9 december 2022
    Ondanks de blauwigheid spreken de foto's boekdelen. Dat veraantje is wel heel fraai. Maar als wij zo'n rif hadden dan ging ik er iedere maand snorkelen. Want wat je zegt, in het echt is het onovertroffen. Overigens wel een hoog leeftijdgemiddelde in jullie groep he. Goeie thuisreis en tot dan.
  2. Hans en Leny:
    9 december 2022
    prachtig allemaal, wensen jullie een goede thuisreis!