Woensdag, 07-12-2022 Cairns

7 december 2022 - Cairns, Australië

Gekozen om niet mee te gaan naar Kuranda,  maar een vrije dag te nemen. We hebben al zo veel gezien en om ter plaatse 4 uur te moeten blijven en op te vullen met lunch en koffie drinken,  dat zagen we niet zitten.

Vanochtend uitgebreid ontbeten en daarna even de krant gelezen/reislog bijgewerkt. Vervolgens beetje rond gelopen in Cairns zelf. Eerst een eind langs de Esplanade,  oftewel langs het water. Daarna naar het aquarium/sealife. Omdat die om 15.00 uur al sluit hebben we besloten om die evt. morgenochtend te doen.

Vervolgens de versmarkt gezocht, maar ook die bleek al dicht. Het lijkt wel of er hier alleen ' s-morgens en een deeltje van de middag wordt gewerkt. Ook best wel veel leegstand. Almetal toch nog een redelijk eind gelopen , dus terug naar het hotel voor de lunch.

Vanmiddag heerlijk driehoog aan het zwembad met buitenterras en in de zoñ gezeten. Bloedheet hier, dus een paar keer het water in.

In de avond gaan eten in een restaurant dat we 's-morgens al hadden gespot. De bedoeling was om zalm te nemen maar dat zag er bij iemand anders een beetje minimaaltjes uit. Daarom toch maar over op de steak. Dit keer sla met dressing in plaats van een paar droge slablaadjes. Gelukkig hebben we bij het ontbijt lekker vers fruit, zodat we toch wat vitamientjes binnen krijgen.

1. Vivian:
    8 december 2022
    geniet er nog maar even van! hier sneeuw!
  2. Clara:
    8 december 2022
    Probeer de vakantie maar te verlengen ,hier vaak regen ,hagel en koud . heel goede terugreis ook dat hoort bij de vakantie. gr Joop en Clara