Vrijdag, 09-12-2022 Van Cairns via Singapore naar Amsterdam

9 december 2022 - Vlissingen, Nederland

Laatste dag  in Australie. Om 11.00 uur moeten we onze kamer uit en om 15.00 uur worden we opgehaald voor onze terugreis naar Nederland. Eerst maar eens op het gemakje ontbeten en vervolgens de koffers ingepakt. Zwemkleding aan en de kleding voor de terugreis even apart gehouden.

Om 10.30 uitgecheckt en de koffers in de lobby van het hotel geplaatst. Wij naar het zwembad op de 3e verdieping. Daar hebben we weer het rijk alleen. Heerlijk even met de voeten in het water, want het is gewoon te warm op het ligbed. Het is namelijk al 30 graden.
Na verloop van tijd komen er nog meer mensen uit de groep een beetje bij het zwembad hangen. Ook zij hadden geen kamer tot 15.00 uur bijgeboekt, want dat kostte maar liefst AU$ 159,00!
Rond een uur of 14.00 zijn we ons allemaal om beurten gaan omkleden in het toilet en daarna in de lobby van het hotel en bij de airco gaan wachten.

We vertrokken goed op tijd naar het vliegveld van Cairns waar de vertrekhal helemaal leeg was. Zelfs het personeel was er nog niet. Kennelijk vertrok er maar 1 vliegtuig die middag, namelijk dat van ons. Nadat we onze koffers wel konden afgeven en onze boardingpassen hadden, hebben we afscheid genomen van onze gids Harro.

Nadat we nog even geshopt hadden en lollies uit de "lollieboom" hadden geplukt, hebben we nog maar een bakje koffie gedronken en de tijd uitgezeten totdat we konden gaan boarden. De laatste muntjes die we over hadden hebben we achtergelaten in de bus van The Royal Flying Doctors.

Onze vlucht naar Singapore vertrok bijna een uur te laat. Dat werd wel een "dingetje": we hadden immers niet veel overstap-tijd. Maar, er zaten zoveel mensen uit Nederland in datzelfde vliegtuig, dus hadden we er wel vertrouwen in dat er op ons gewacht zou worden.
Ik zat bij het raamje en had bij het verlaten van Cairns een mooi zicht op de zonsondergang en op Cairns zelf.

In het vliegtuig hadden we de Australische sportzender live en hebben we gekeken naar de WK wedstrijd Brazilie/Kroatie. Dat was een welkome afleiding zodat we wakker konden blijven.

Nadat we in Singepore aankwamen hebben we ons gehaast om over te stappen. Dat was tweemaal skytrain om van de ene terminal naar de andere te komen, maar het verliep voorspoedig en inderdaad.... er werd op ons gewacht. Ook dat vliegtuig vertrok uiteindelijk te laat.

Het duurde nogal even voordat we eten kregen omdat halverwege het uitdelen daarvan de riemen weer vast moesten vanwege de turbulentie. Dat zou in diezelfde vlucht nog een aantal malen gebeuren. Nadat we hadden gegeten hebben we tijd gerekt. Dat wil zeggen, we wilden niet geen slapen, maar wachten op de wedstrijd Nederland/Argentinie. Hoewel het niet makkelijk was, is het toch gelukt en volgden we de eerste helft van de wedstrijd. Omdat het 0-2 was bij rust, heb ik de moed opgegeven en ben ik gaan slapen. Net na een half uurtje slaap werd ik nogal verward wakker. Er bleek alsnog sprake van een gelijke stand en een verlenging. Dus, toch maar weer even wakker gebleven. De frustratie was groot nadat Nederland alsnog door de gemiste strafschoppen verloor. Van slapen kwam daardoor niet veel meer. Ik denk dat ik nog twee uurtjes heb kunnen slapen, dus daar moest ik het maar mee doen.

1. Hans en Leny:
    12 december 2022
    was toch niet de moeite waard om wakker te blijven voor de oranje jongens, jammer!