Vrijdag 18-11-2022 Melbourne

18 november 2022 - Melbourne, Australië

Vandaag onze echte eerste dag in Australie, Melbourne. Het weer zat ons mee: vanmorgen nog een beetje fris, maar in de loop van de dag werd het warm. Zo'n 23 graden.

Met de bus maakten we een stadsrondrit en kregen uitleg van Birgitta, onze Belgische gids. Melbourne blijkt groen te zijn en heeft veel mooie parken. We stapten uit bij de Queen Victoria Market en daar een stukje rond gelopen. Een grote overdekte markt met ongelooflijk veel verse groentjes  (zoals onze gids dat noemde), vlees en vis. Het zag er allemaal even mooi en lekker uit, dus vanmiddag met z'n tweeen nog maar even terug gegaan. We wilden bruin brood, maar het was allemaal wit of wel erg donkerbruin. We stonden nogal te twijfelen (niets bijzonders voor ons toch?) waarop de jongedame met een ander broodje kwam dat ze niet meer kon verkopen omdat er een heel piepklein korstje ontbrak. Dat gaf ze gratis aan ons mee. Zij moet gewoon geweten hebben dat wij Zeeuwen zijn....Vanavond dat brood gegeten en het was heerlijk!

Na de markt gingen we o.a. naar het huisje van Captain James Cook. Het is gebouwd in 1755. Hij heeft er nooit gewoond, maar je moet er natuurlijk wel even binnen gaan. De parken zijn prachtig groen hier. Enorme bomen en een krijsende kaketoe (Lorre). Gek dat die hier gewoon rondvliegen. Ook de botanische tuin mochten we natuurlijk niet overslaan.

Bij de Eureka Tower zijn we naar de 88e verdieping gegaan. Mooi uitzicht over Melbourne! En wat troffen wij het met het weer! "Geluk is met de dommen" zegt Hans dan gebruikelijk. Maakt niet uit, we hebben alles goed kunnen overzien.

Vanmiddag wat rondgelopen en gekeken, o.a. bij de The State Library. Wel rustig aan gedaan, want Hans heeft last van een jetlag. Hij heeft afgelopen nacht nauwelijk geslapen, Annelies mag daarover niet klagen. Vanmiddag gegeten in de stad, Hans Chinees en Annelies Japans. Was lekker. Met tram 35 (the circle line) rondgereden. In een uurtje rijd je een ring rond de binnenstad. Was wel even leuk: je krijg dan een indruk en rust meteen een beetje uit.

Op de terugweg even bij de Aldi langs om iets te kopen voor op ons overheerlijke brood. Kaas, ham, jammetje, yoghurt, etc. Prima gelukt, dus nu maar even op onze kamer gegeten.

We proberen nu maar vroeg te gaan slapen en hopen er morgen weer fris tegenaan te kunnen.

1. Vivian:
    18 november 2022
    klinkt als een goed begin, nu nog even goed slapen dan wordt alles toch nog een stukje leuker (is mijn ervaring van afgelopen zomer)