16-11-2022 Vandaag is het zo ver!

16 november 2022 - Melbourne, Australië

Woensdag vertrokken we dan eindelijk, maar wel met vertraging, naar het verre Australie. Een lange reis, maar uiteindelijk wel te doen. We vlogen via Singapore en hadden een korte tijd om over te stappen. Omdat we te laat vertrokken waren uit Amsterdam, moesten we in Singapore voor onze 2e vlucht redelijk voortmaken. Uiteraard weer een verkleedpartij op het vliegveld: vest uit, jas uit, riemen af, laptop uit de tas en ga zo maar door. Enfin, ook daar vertrokken we met enige vertraging, maar uiteindelijk kwamen we de volgende dag op de geplande tijd aan in Melbourne.

Aan boord hebben we lekker gegeten. Zowel op de eerste als op de tweede vlucht twee maaltijden, dus dat begon goed. Wijntje erbij en een beetje onderuit gezakt, voor zover dat mogelijk was.  Daarna een beetje geslapen.

In Melbourne aangekomen werden we gehaald met de bus. De groep bestaat uit 20 reizigers, allemaal redelijk bejaard... De eerste indruk is wel goed. Een aantal Belgen erbij en de gids in Melbourne blijkt van oorspong ook ujit Belgie te komen.

Onze horloges 10 uur vooruit gezet en nog maar even een pinautomaat gezocht. Rond 23.00 uur naar bed om in het Australische ritme te komen.