Dinsdag, 29-11-2022 Sydney

29 november 2022 - Sydney, Australië

Na een goed ontbijt met de bus vertrokken voor een rondtour. De plaatselijke gids, Ellen, was gelukkig beter te verstaan dan de vorige. Zij sprak goed Engels, zonder al te veel te "knauwen".

We zijn werkelijk heel Sydney doorgereden met de bus. Alles wat werd verteld ging wel erg snel, dus onmogelijk om alles te onthouden. Een paar stops gemaakt op verschillende heuvels, zodat er foto's gemaakt konden worden. Uiteindelijk voor een wat lagere stop uitgestapt bij Bondi Beach, het bekende strand van Sydney. Het water was erg fris en helder, dus even pootje baaien. Er werd surfles gegeven, maar wij mochten niet meedoen, flauw hoor.

In de omgeving waren veel dure huizen met zicht op zee. Het leek wel een beetje op Beverly Hills in Amerika. O.a. Nicole Kidman en Tom Cruise schijnen daar een woning te hebben. Dus, als je je af zou vragen wie er in zo'n duur huis kan worden, dan bij deze.

Aan het eind van de ochtend/begin van de middag werden we gedropt bij King Street Warf waar de steiger voor de rondvaartboten door de haven liggen. We kregen de tijd om te lunchen. Dat hebben we uiteraard gedaan.

Na de lunch hebben we rondgewandeld over de King Street Wharf en via de Darling Drive en de Pyrmont Bridge terug naar Pier 5.  Daar zijn we opgestapt op een boot van Magistic Cruise voor een rondvaart. We hebben een uur gevaren door de haven, uiteraard met uitzicht op the Opera House en onder de Harbour Bridge door. Over de grote boog van de Harbour Bridge (die 503 meter overspant) liepen mensen die er vanwege de hoogte uitzagen als hele kleine poppetjes. Je mag echt geen hoogtevrees hebben om daar overheen te lopen. Hoewel je van daaruit een spectaculair uitzicht schijnt te hebben, is het wel een klim van 3,5 uur. Wij hebben dat maar niet gedaan. Stel je voor dat je net onderweg bent en je wat vergeten bent; kan je weer terug...

Almetal was het aan boord heerlijk. We hadden prachtig weer, zo'n 23 graden en een zonnetje. Het was echt prachtig!

Op de terugweg zijn we via China Town gelopen en daar gegeten. Het was weer lekker!

Voor de rest van de avond niet veel gedaan, veel te moe, vandaar dat het verhaal een dag later wordt gepubliceerd.

1. Vivian:
    30 november 2022