Zondag, 27-11-2022 Ayers Rock/Uluru

27 november 2022 - Uluru, Australië

Vandaag 04.00 uur uit bed, 05.00 uur weg met de bus.

Het eerste bezoek was bij de Ayers Rock, de grote rode monoliet. Prachtig is het als de zon opkomt. Met de drukte viel het mee, het is hier nog geen toeristenseizoen. Die grote monoliet is echt heel groot (325 meter hoog) en blijkt onder de grond nog zoveel groter te zijn (5 kilometer). Als je de foto's in de reisboeken ziet, dan lijkt het een grote rode steen. Maar, in werkelijkheid is hij helemaal niet zo glad als je denkt. Er zitten gaten in en er zijn strepen in gesleten.  Door de zon zie je steeds verschillende kleuren. Prachtige plaatjes.

De volgende stop was bij de Olga's in Uluru.

De Olga's waren ook prachtig. Hele grote stenen waar je allerlei vormen en figuren in kan zien. En uiteraard veranderen ze telkens van kleur, afhankelijk van de stand van de zon. De grootste steen bleek Olga te zijn... Nou zusje, dan weet je dat; je kijkt boven iedereen uit!
De chauffeur heeft de plek van diverse kanten benaderd en laten zien en telkens konden wij een stuk wandelen en fotograferen natuurlijk.

In de loop van de ochtend kwamen we terug in ons hotel. In eerste instantie dachten we nog even te gaan slapen, maar het hotel beschikte over een heerlijk zwembad. We hebben dus een paar uurtjes gezwommen en gelegen op de bedjes in de zon.

Om 15.00 uur vertrokken we weer voor de tweede ronde Ayers Rock en de Olga's, maar nu bij zonsondergang. Ook dat was prachtig om te zien. Je ziet de kleuren steeds opnieuw veranderen. Foto's worden nog wel geplaatst, maar eigenlijk is het niet uit te leggen. Gelukkig hebben wij het op ons netvlies.

De dag eindigde met champagne, een hapje bij zonsondergang en met uitzicht op de monoliet.

1. Hans en Leny:
    28 november 2022
    prachtig allemaal, wat zijn je toch bofkonten!!